Bakgrund

fredag 27 maj 2011

Doppall till Judith







Ja, mycket dop och bröllop är det just nu som sagt. En beställning på en doppall fick jag till en liten tjej som heter Judith. Innan hon föddes fick hon den här spjälsängen av sina föräldrar som jag målat. Hoppas att lilla J tycker om den och att det blir ett fint dop med fint väder.

Dikten som mamma L hittat, var så fin. Så här lyder den:

Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.
Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.

I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.
Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.

Men fortsätt nu att sova
min underbara tjej
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.

Kram/Veronica

PS Doppallarna görs på beställning. Pris 650:- inkl all materialkostnad, men exkl eventuell fraktkostnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad