Bakgrund

tisdag 17 maj 2011

Leverans ifrån Lina



Igår kväll var Linas matkasse sen. Dom ska ju leverera maten varannan måndag mellan 17-22. Jag var övertygad om att barnvakten (morfar) hade missat ringklockan när vi var på föräldramöte. Vid 22:15 kom det ett sms

Vi beklagar att vi är sena med leveransen och vi gör allt för att hinna leverera före 23.

Då blev jag lite fundersam. Om dom inte skulle hinna före 23 när skulle dom komma då då? Skulle jag sitta uppe halva natten och vänta på matvaror för att slippa gå och handla dom själv?

Som tur var kom leveransen vid 22:40. Men sen blev det bädden direkt. Kan väl inte säga att jag är den piggaste 4-barnsmamman just nu :) Clara har satt i system att vakna runt 4 varje morgon och skrika

"VÄÄÄLLLING NU MAMMA"
"UUUPPP NUUUUU MAMMA"

Av någon anledning är det alltid mig hon väcker och tjatar på. Inte Jeppe. Undra varför :)

Det här ska vi äta den här veckan
Chicken sweet and sour med ris
Kalvfärsfrikadeller i äppel- och currysås med ris

Tunnbrödswrap med lammkorv, kyckling och tzatziki
Ljummen pastasallad med örtmarinerad ost och oliver
Räktagliatelle med fänkål, röd chili, dill och citron

Vi inledde veckan med tunnbröden med lammkorv, kyckling och tzatziki. Och den fick högt genomsnittsbetyg av familjen. När jag berättar för barnen vad vi ska äta på eftermiddagarna brukar dom alltid säga "det tycker inte jag om", men sen när alla smakar så inser man att det finns så otroligt mycket gott att äta som man inte ens känner till. Lammkorv t ex, det var ju jätte gott!! Och barnen älskade det.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad