Bakgrund

onsdag 4 maj 2011

Min lilla syltkaka





Wilma har ärvt intresset för bakning och matlagning av sina föräldrar hoppas jag. Just nu är hon väldigt intresserad i alla fall.

Jag köpte den här boken häromdagen på Rusta (fanns på bokrean för 79:-). Den är så himla fin och söt så jag har haft den som kvällslektyr vissa nätter innan jag somnat. Den är fylld med fina bilder, obestrukna sidor, söt formgivning med spetsar och andra gulliga detaljer. Om du klickar på länken så finns det något som heter "Provläs" under bilden. Där kan man se några smakprov på hur boken ser ut på insidan. Men ni som gillar Leila gillar garanterat det här.

Wilma sitter och bläddrar i den också, så igår kväll bakade vi syltkakor när vi hade lite trist. Vi hade bara lingonsylt hemma så istället skopade hon upp teskedar med körsbärssylt i varje kaka.

Att baka kakor är perfekt pyssel, och Wilma är så stor nu så hon fixar det mesta själv bara jag läser upp receptet. Enkelt, roligt och gott till kvällskaffet.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad