Bakgrund

fredag 20 maj 2011

Kista/Soffbord





Hoppas ni har en skön fredagskväll! Vi hann med en repa på stan idag efter att vi hämtat småttingarna på dagis och sedan blev det en lugn kväll hemma på verandan vid grillen. Man måste passa på att njuta av dom här sköna dagarna. Även fast det var lite blåsigt så trotsade vi vädret för att sitta ute och äta. På något sätt är det ju med dom tillfällena i minnet som man sedan överlever den långa vintern.

Efter middagen så blev det en kubbomgång med hela familjen. Jag tänkte direkt att i år borde vi ladda upp med roliga spel som kan köra utomhus. Har sett att det finns både yatzy och plockepinn. Fast få saker slår väl kubb, och det roliga är ju att det är ju lika svårt – eller lätt – oavsett hur gammal man är. Det handlar nog lika mycket om tur som skicklighet.

Jag har målat klart ett soffbord nu som är en kista. Den har en fin text och ett ornament under. Jag har en beställning som ligger på ett vardagsrumsbord så jag kommer att erbjuda den tjejen detta, och väljer hon att tacka nej så finns det till försäljning.

Som ni ser har jag Ektorp-soffor, så då kan ni se ungefär storleken. Exakta mått kan jag återkomma med vid intresse.

Vårt "normala" soffbord är också en kista. Och det är perfekt för snabbröjning. Upp med locket bara och kasta i allt. Syns det inte så finns det inte : )

Ha en underbar helg nu!
Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad