Bakgrund

måndag 30 maj 2011

Gammalt porslin – Skåpstömning

6 underbart söta kryddburkar i vitt och blått med trälock.









2 uppläggningsfat ifrån Gustavsberg Duett Eldfast. Designat av Stig Lindberg.




Vinägerflaska ifrån Gustavsberg. Med ekkork.


Ser ni alla detaljer i illustrationerna och typograferingen.


Plåtask nummer 1 i blått
Kanske ska man lägga i en servett och fylla på med hemmagjorda drömmar.



Terma Flameldfast ifrån Gustavsberg och formgiven av Stig Lindberg.


Spisa, Ribb, Gustavsberg, formgiven av Stig Lindberg.
Finns två assietter.




Gröna skålar, vardag, ifrån gustavsberg. Karin Björquist.



Spisa Ribb ifrån Rörstrand. Finns två skålar.




Plåtlåda nummer 2. Även den här fin att servera kakor ur till sommarens
saftkalas. Eller kanske att plantera en liten blomma i?
Liten vas/urna/ljushållare. Fattigmanssilver. Antik.

Plåtask nummer 3. Liten ask med plats för pix-tabletter
när det begav sig. Nu kanske den passar bäst som medicinburk eller knappask.
Eller som en prydnad i den gamla lanthandeln.



Nu rensar jag lite i skåpen. Jag samlar ofta på mig gammalt porslin, för jag tycker det är så fint. Och jag använder det ofta när jag serverar och dukar. Det är fint att blanda nytt och gammalt.

Detta porslin och plåtaskar finns till salu. Maila veronicis@hotmail.com vid köp eller intresse.

Ha en fin dag!
Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad