Bakgrund

måndag 30 maj 2011

Från köket




Igår körde vi en spontan grillning på kvällen. Vi får ju en matkasse ifrån Lina ikväll, som levererar varann vecka. Kitchenaid rörde ihop en bearnaisesås medan köttet låg på grillen.

Ikväll ska vi äta en apelsinfisk, recept här. Egentligen är jag tveksam till apelsin i mat, men till fisk måste det väl passa bra eftersom citron gör det.

Ser ni dom fina kopparna jag har på hyllan med stjärnor? Dom har jag köpt hos Önskehuset i Borlänge (á 169:-). Dom lämnar ju just nu 20-50% rabatt på allt så då passade jag på. Jag gillar att dricka kaffe i dom, även fast koppen bara fylls till en fjärdedel eftersom dom är så stora. Då blir kaffet svalare snabbt och det gillar jag. Jag har aldrig varit mycket för stekhett kaffe.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad