Bakgrund

måndag 9 maj 2011

På besök i Furudal














Igår hade vi en helt underbar utflykt till Furudals Bruk. Här – i den gamla kvarnen vid Oreälven – ska jag tillsammans med en mängd fantastiska konstnärer få ställa ut mina möbler i sommar.

Vi fick ett mer än varmt mottagande av gulliga Nettan med sambon Nalle. I december förra året köpte dom den gamla kvarnen på 300 kvm som i sommar kommer att vara dels deras sommarhem, men även utställningssal för konstutställningar som kommer att avlösa varandra hela sommaren.

Jag är så stolt och glad över att jag får vara en del i detta, och ni är alla varmt välkomna till Furudals bruk för att titta på utställningen. Jag tycker att det ska bli så roligt att få se alla andras konstverk.

Den stora salen kommer att prydas av alla utställares verk, och som det verkar kommer jag kanske att ha några möbler med där. Pinnstolarna som jag ska måla och som man kan sitta och fika på kommer att vara till salu, och när jag hälsade på igår träffade jag även keramikern Sofia Carlsson som kanske vill ha något skåp till sin utställning.

Rummet intill kommer jag att inreda fritt, där kommer det att finnas en hel del möbler till salu. Jag kommer även att göra ett stort lager med skyltar, tavlor och lite annat smått och gott som kommer att finnas att köpa. Nu är det dags att börja skapa på allvar. Vecka 25 drar det igång, och ni har på er ända fram till vecka 32 att hälsa på. Och passa på att se alla andra duktiga konstnärer som ska ställa ut.

Kram/Veronica

4 kommentarer:

  1. Gunilla Gartzy11 maj 2011 kl. 00:16

    Vilken fin och inspirerande sida,vilka vackra saker. Tack !

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till dig! Vilket fantastiskt ställe att visa upp dina fina alster på. En dagsutflykt till Furudals bruk står på önskelistan inför min semester, helt klart.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tack :) Det känns otroligt roligt! Och du är så välkommen att komma och hälsa på! Hoppas vi ses där i sommar! Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Furudals Bruk ligger i en väldigt vacker omgivning.Kanske jag ska försöka ta mig upp & hälsa på släkten i sommar & svänga förbi...?
    Lycka till med utställningen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad