Bakgrund

torsdag 5 maj 2011

Gårdagens middag




Jag vet, det har blivit lite mycket matbilder på slutet... Men – jag det kombinerar ju en del av vad jag gör förutom att måla, matlagning- och fotointresset. Dessutom är varje middag väldigt spännande nu för tiden eftersom vi får hem matkasse.

Igår åt vi Citron- och vitlökskyckling med ris och färsk spenatsallad och återigen blev jag positivt överraskad. Färsk spenat i kombination med lök och lite olja var så gott. Och kycklingen som blev lite karamelliserad av honung blev också väldigt god! Däremot hade vi inget ris hemma så vi körde mathavre och det passade ju också väldigt bra!

För första gången kändes dock maten lite väl snålt tilltagen.. Det har jag inte upplevt tidigare. Men det beror kanske på att det var kycklingklubbor. För visst är det gott med det knapriga skinnet, men det är inte så mycket kött inunder. Nästa gång det blir kycklingklubbor i Linas meny så tror jag att jag köper hem en påse kycklingklubbor till och slänger in på samma gång.

Idag blir det en klassiker – Pannbiff med lök, kokt potatis och lingon. Mmmm....

Kram/Veronica

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Du fick till lite sommarkänsla på spenatsalladsbilden.. Kram H

    SvaraRadera
  2. Tack gull! jag kommer inte in på din profil? Kram!

    SvaraRadera
  3. Ser jätte gott ut. Jag försökte beställa Lina´s igår men de vill fortfarande inte köra ut till oss. Trist!
    / Kia

    SvaraRadera
  4. Hej Kia, vad tråkigt! vad beror det på? Är det orten ni bor på som inte är ansluten ännu ? Kram/Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad