Bakgrund

fredag 11 februari 2011

Vita orkidéer




Orkidéer är speciella varelser. Hur kan naturen skapa något så vackert? Dom borde vara konstgjorda – för dom är så perfekta. Dom här fyndade jag på vår lokala ICA-butik, 59:- så jag plockade alla vita som fanns. Vilket fyndpris.

Varje gång jag kommer hem med en ny blomma så får jag nytt hopp om att jag kanske den här gången ska ha fått gröna fingrar. Tänk att jag har så svårt att få mina blommor att blomma länge. Jag borde enbart hålla mig till växter med tjocka gröna blad, det brukar till och med jag klara :) Men jag njuter i alla fall av dom – så länge dom trivs.

Kram/Veronica

3 kommentarer:

  1. Håller med dig.
    Vita orkideér är så vackert! O så lätta att sköta:)

    Jag gör som du, tar alla vita;))

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Samma problem här! Får aldrig en orkidé att blomma om, fast det tydligen ska vara det enklaste som finns. Så bladrosetten med två pinnar åker snart i soppåsen. Funderar faktiskt på att köpa några konstgjorda, de är rätt så fina;)
    MVH Lena

    SvaraRadera
  3. Ja hur gör man egentligen för att få dom att blomma om..: Jag har ett par stycken som jag sparat krukan och bladen är fina, men inte kommer det någon ny blomma heller..: :)

    Kramar/Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad