Bakgrund

måndag 7 februari 2011

Vimplar i Tildatyg




Skam den som ger sig. På "vår" panduro på Kupolen säljer dom stuvbitar av tyg som blivit över. Eftersom jag tänkte ge mig på att försöka sy en vimpel så passade det perfekt. Dom kostade ca 17:-/rulle och är ca 0,25 x 0,70 m. Så vi räknade ut att jag borde kunna få ut två vimplar per rulle.

När jag ger mig på nya syprojekt så tänker jag alltid "hur svårt kan det va?" och ger mig in i än det ena och än det andra projektet. När jag är klar har det oftast gått den tredubbla tiden mot vad jag räknade med, och resultatet brukar inte se ut som jag tänkt heller för den delen.

Men men, nu ska jag testa igen. Ni ska få se resultatet, hur det än blir :)

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Spännande att se hur det går och blir! Har också haft fundering på att sy vimplar...men det brukar bli som du skriver - ett mycket större projekt än jag tänkt mej - så jag gruvar mej för att börja... :)
    Lycka till!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad