Bakgrund

torsdag 3 februari 2011

En stor 1800-tals kista





Tonårsbarnen skrattade häromdagen och frågade om det är en begravningsfirma jag driver. Ja jag erkänner, det har varit lite mycket kistor här på slutet :) Eller rättare sagt efter senaste auktionsvändan så har jag ett väldigt stort lager med kistor. Men det är något speciellt med dom. Och dom är inte bara vackra, det är praktiskt. Att bara kunna öppna luckan och kasta i det som behövs vid en snabbröjning passar oss här hemma. Eller att ha en ståendes i hallen för ett varsitt par skor.

Den här kistan är ifrån 1800-talet men i så fint skick. A true love story never ends har jag skrivit, med tanke på kistans ålder. Man ska bevara och vara rädd om det som är vackert och värdefullt.

När jag fick hem kistan ifrån auktionen så hittade jag en massa julsaker, bland annat en julkalender där det stod "God jul alla barn önskar Sveriges Radio 1968". Så kanske har det varit ett arvegods som sedan har fått tjäna som jullåda för att spara på julsakerna. Men den är för vacker för att stuvas undan i något förråd, nu hoppas jag att den ska få stå framme någonstans.

Den här är stor, 105 cm lång. Hör av er vid intresse, mail veronicis@hotmail.com eller ring 076-322 31 35. Pris 2 790:-

Kramar/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad