Bakgrund

tisdag 15 februari 2011

Dagens I-landsproblem


Min näst yngsta dotter Wilma har en tendens att alltid få trassel i håret. Hon har liksom sådan typ av hår som lätt tovar ihop sig. Många många tunna strån, och sedan väldigt tjockt och långt. Ingen bra kombo.

Att hon dessutom är extremt håröm gör ju inte saken bättre. Jag har letat och letat och letat efter en bra borste som hon skulle tillåta mig att använda. Jag har provat billiga, dyra, med Hello Kitty, rosa you name it (den enda som har en som passar henne bra är hennes farmor men dom finns inte att köpa längre).

Jag blev tipsad om den här av en frisör och hittade på den inne i bragegallerian i Borlänge (179:-). Och jag är så fantastiskt nöjd, numer har vi vänt en daglig plåga med tårar och skrik till något roligt. Så jag ville bara skicka en hälsning till er med små tjejer med långt hår idag – investera i en sådant här. Den rycker inga hårstrån utan reder ut på ett varsamt sätt, det går som en dans nu!

Vi hörs om en stund igen...
Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad