Bakgrund

fredag 25 februari 2011

Fikapaus


Måste erkänna att mitt nya objektiv är väldigt bra, men att fota utan stativ är i stort sett omöjligt. Ingen skärpa : ( Men vad gör det, här får ni se ett fikakort.

Igår kom några gulliga pojkar förbi och sålde kakor till förmån för deras förening. Jag köpte tre lådor, men känner jag mig – och resten av familjen rätt – så är det slut innan helgen. Men från och med nästa vecka tror jag att vi drar in fikabrödet. Sedan Wilma sa att min mage såg ut som en siktkaka så tror jag att det är dags att tänka lite på figuren igen. Men jag väntar som sagt till nästa vecka. Hihi, tur att pojkarna kom igår och inte nästa vecka.

Barnen är verkligen ärliga! Förra veckan var jag och Wilma på Citygross och då säger hon högt och tydligt "Titta mamma, den där gubben har bara ett öga". Jag tittade lite ursäktande på honom, som ju faktiskt bara hade ett öga. Jag klappade om Wilma lite och sa att så där får man inte säga. "Varför då, han har ju det" svarade hon mig då. Och egentligen – för farbrorn i fråga så skulle det säkert kännas bättre med öppna konversationer istället för smygande blickar, det var i alla fall vad hans leende sa mig.

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken underbar blogg du har! Hittade den precis å hit återkommer jag. Du är grymt duktig på att fixa möbler :)
    Jag har precis funnit kärleken i gamla möbler och håller på att måla för fullt! Ska oxå skriva på vissa möbler och undrar vilket karbonpapper du använder? Fast du kanske inte avslöjar det?

    En sådan Green Gate kanna har jag med och jag älskar den :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad