Bakgrund

söndag 20 februari 2011

Temple of love



Vårt hus är inte alls så stort som jag hade önskat. Så vi är ganska trångbodda. I somras kom jag på den brillianta idén att vi skulle slå ut en vägg mot vinden, för att kunna utnyttja den ytan som en garderob. Många grannar på gatan har gjort liknande lösningar. Så vi satte upp hyllplan och kom en bit på väg, men det blev aldrig klart. Eftersom vi ännu inte dragit elen där uppe, så får man famla sig fram i mörkret med skarvdosor för att kunna se någonting.

Jeppe skulle ta sig an projektet förra veckan. Och jag höll mig på nedre plan och efter några timmar ropade han på mig – glad i hågen – för att jag skulle få se hur långt han kommit med "garderoben".

När jag hade trasslat mig in på vinden så fick jag se något annat än vad jag hade tänkt. Han har byggt ett tempel?!? I min walk-in-closet som jag hade sett framför mig låg det nu en madresserat golv med mörka textiler, massor av kuddar, hundra tända stearinljus och buddhastatyer från golv till tak.

Jodå jag blev lite förvånad. Jeppe är en människa som "får sina infall" kan man lugnt säga. Och nu är han inne på personlig utveckling och läser mycket böcker om Gandhi, buddismen och meditation. Men jag kunde väl aldrig drömma om att jag skulle ha ett tempel hemma i huset. Men jag låter honom hållas, jag ger det ett par veckor – sedan tror jag att han gått vidare med ett nytt projekt *blink blink* :)

Dom här ljusen köpte han på Åhléns när jag köpte mitt kakfat. Det ska vara mycket rökelser och doftljus i templet. Men jag håller med om att dom var söta :)

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Hej!
    Skrattar gott när jag läser detta... Din man låter underbar kan jag säga... Skulle gärna vilja se en bild på hans tämpel :-)
    Hoppas alt är bra med er... Jag lever på hoppet om att få lite färg av dig.. Annars måste jag nog hitta en annan lösning för bordet (kistan).. Nu ser den bara skitig ut :-( Kan du inte meddela mig om hur det blir.. Jag blir inte ledsen om du inte kan fixa lite färg men bra att veta för då måste jag ta ställning.... Ha en fin fin dag... Vi hörs!
    Lin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad