Bakgrund

tisdag 22 februari 2011

Doptavla och dörrskylt




I skrivandets stund är jag på väg på ett möte. Men jag tänkte att ni skulle få se bilder på några brädor som blivit klara. Doptavlan ska få en hälsning på baksidan.

Tycker att dikten var fin – jag tror på vartenda ord som står. Alla människor föds som oskrivna blad. Det är vi som formar de små. Jag lyssnar just nu på Cesars hundbok Cesar och hans hundar och läser Hundcoachen av Fredrik Steen. Han menar på att om en ägare har en hund som är väldigt väluppfostrad och duktig och du själv står med en odåga till hund, så är det lätt att tänka "Om jag ändå kunde byta med dig och få en sådan väluppfostrad hund". Men han säger att även om dessa två personer skulle byta hund så skulle även hundarna få olika roller. Den väluppfostrade blir odågan och tvärtom. Det handlar inte så mycket om våra hundar – det handlar om vi som uppfostrar dem. Jag tror att det är sant, och det är nog väldigt sant med våra barn också.

Önskar dig en fin dag, tack för att du kikade in!
Kram/Veronica

PS Skyltar görs på beställning med valfri text, 375:- Hör av dig om du vill beställa, veronicis@hotmail.com

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka fina skyltar och så du gör.

    Visst är det så att det är vi som fostrar våra barn och hundar och då avgör hur de uppför sig.

    / Kia

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad