Bakgrund

tisdag 22 februari 2011

Vimplar i Tildatyg



Nu har jag sytt mina vimplar som jag visade er tyg på för ett tag sedan. Däremot är jag ingen syfröken direkt som ni redan vet, så jag har sytt igen kanalerna :) Men jag ska sy dom fast på ett kantband så får vi se hur det blev. Ska hänga den i flickornas rum, när jag fått upp dom där ska ni få se hur det blev.

Jag är lite ledsen att jag inte är bättre på att sy. För är det något som ger mig ro i själen så är det att sitta och sy på kvällarna. Det är något speciellt att höra surret ifrån symaskinen, påminner mig om när man var liten och mamma eller mormor satt och sydde.

Jag blir oerhört fokuserad och timmarna bara går, men vanligtvis blir slutresultatet sällan så bra som jag hade tänkt mig. Skulle vilja börja i en syjunta, finns det sådana fortfarande?

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad