Bakgrund

söndag 28 augusti 2011

Turkos bräda – du är allt





När jag känner mig mentalt mörbultad hjälper det alltid mig att måla. På något sätt så har det alltid gjort det.

Jag kan tro att vissa människor har behov av att vara ute och springa i skog och mark, sova extra länge, gå långa promenader med hunden eller spela dödsmetall på högsta nivå för att ladda ur sig själv. Hur gör ni själva? För mig så är alltid lösningen färger, pennor och papper. Så har det alltid varit.

När det var som tyngst i barndomen fann jag alltid tillflykt i att teckna. Och nu, vid 30 års ålder så gör jag samma sak. Då släpper jag alla tankar på allt annat. Oavsett vad som gnager i bakhuvudet så kan jag frigöra det när jag får måla.

Det har blivit mycket smått och gott den här veckan i form av ramar, brädor etc. Och det beror på att jag haft en påfrestande vecka. Då finner jag min tillflyktsort. Jag ska försöka att finna lite tillflykt i att svara på alla mail också :)


Kram/Veronica

PS Skylten finns till salu. Har texten Du är allt på turkos botten med shabby kontraster i form av umbra och koppartoner. Maila ljusarumidalarna@gmail.com vid köp. Pris: 179:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad