Bakgrund

måndag 29 augusti 2011

I folkviseton





Jag har så länge jag kan minnas alltid varit svag för visor och sånger med lite vemodiga och melankoliska texter. Jag har svårt att bara uppskatta en låt för dess melodi (även om det är viktigt). Jag fastnar ofta för vackra ord och texter.

När min syster och svåger gifte sig för drygt sju år sedan, så sjöng dom den här växelvis på sitt bröllop. Det var så vackert. Den heter I folkviseton och är skriven av Nils Ferlin. Så här låter den.

Jag har gjort en canvastavla av den här, och tagit mig lite kreativa friheter. Det är alltid roligt att experimentera. Ibland åker det i soptunnan och ibland blir det något bra utav det som jag tycker att det blev den här gången. Om någon vill köpa denna och ge bort i present så kan jag så klart texta till namn, kyrka etc på tavlans kanter.

* R E S E R V E R A D *

Finns till salu, maila ljusarumidalarna@gmail.com vid köp. Pris: 490:-

Kram/Veronica

4 kommentarer:

  1. Hej! Jättefina saker du säljer! Är väldigt intresserad av en canvas-tavla.. men jag undrar hur du målar texten? Har du en mall eller gör du det på fri hand? KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej och tusen tack. Nej jag har inga mallar. Allt jag målar gör jag på fri hand med blyertspenna och sedan färg och pensel. Hör av dig om det är något du vill beställa. Kram/Veronica

    SvaraRadera
  3. ... eller också får din syster den i julklapp, haha.. :) Vilken underbar tavla!! Kram och lycka till idag!!

    SvaraRadera
  4. Precis vad jag tänkte haha. Kram på dig och tack.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad