Bakgrund

onsdag 3 augusti 2011

Amerika-koffert





Den här gamla amerika-kofferten har fått sig en omgång med färg och text. Beställaren ville ha den tänkvärda texten "It is against the wind a dragon rises". Och att man får starkare ben av uppförsbacke det vet jag mer än väl. Och det är väl bra att påminna sig det varje dag. Ibland flyger man i medvind och ibland motvind. Så är ju livet.

Dom här gamla koffertarna är så fina! Jag funderar ofta när jag målar på dom (de flesta är ju ifrån 1800- eller första delen av 1900-talet) vilken historia dom har i bagaget (bokstavligt talat). Så välgjort och hållbart. Nu hoppas jag att den passar bra hos sin nya ägare!

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Hej! Jag hittade din blogg häromdagen och la den till favoriterna direkt! Vad duktig du är! Kan bara hålla med, det är i uppförsbacken man kommer uppåt :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad