Bakgrund

fredag 12 augusti 2011

Bräda med tänkvärda ord




Första veckan med till viss del vanliga rutiner. Dom stora barnen har fortfarande sommalov men dom små har börjat på förskolan och vi har börjat jobba igen.

Vi har haft en underbar sommar (vilket väder) och en del av mig välkomnar hösten. Det är en sådan underbar årstid. Jag älskar när solen skiner en vacker höstdag men när man får klä på sig lite och det ändå är lite kyligt. När allt går tillbaka till det normala och dagarna bara går av bara farten.

Men jag tror inte att sommaren är slut än. Jag läste en väderrapport igår som sade att nästa vecka kan vi får några dagar med 20-22 grader och strålande sol. Så då väntar kanske dom sista baddagarna och grillkvällarna.

Jag gjorde en bräda igår, med ord som är så tänkvärda. Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden. Det blev extra tydligt igår när jag såg på SVT:s nya serie med Ann Lundberg "En andra chans". Jag tycker hon är en underbar programledare och blev väldigt berörd av hennes tidigare serie "Himlen kan vänta".

Jag är så tacksam för allt jag har.

Kram/Veronica

PS Brädan finns till salu, maila ljusarumidalarna@gmail.com vid beställning. Pris: 300:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad