Bakgrund

torsdag 25 augusti 2011

Avgörande beslut

Fin hängare från Indiska
(Ord pris 129:- nu med 70% rabatt)





Ibland går man igenom avgörande stunder i livet, utan att riktigt kanske inse att det är just vid det tillfället ens liv tar en ny vändning. Man inser det först i efterhand, när man ser tillbaka i backspegeln.

De senaste veckorna har vi – delar av familjen – men framförallt jag och Jeppe gått igenom en hel del prövningar. Vi har tvingats fatta tuffa beslut som vi vet kommer att påverka hela vår familj.

Vi står nu eniga runt det som komma skall, men står samtidigt inför många prövningar och utmaningar. Under den senaste veckan känns det som mitt hjärta har gått i tusen bitar och sedan lappats ihop. Nu är jag samlad inför en händelserik höst.

Sedan fem år tillbaka har vi haft ett familjehem. Vi har kommit i kontakt med barn som jag aldrig annars fått träffa. Barn som jag behandlar som mina egna och som bor hos oss permanent. Det har stärkt mig som människa. Jag har växt, jag har fått en ännu större förståelse och ett ännu större hjärta.

Ibland får jag frågan om varför vi gör det här. Och vi följde vår instinkt den gången och det har jag inte ångrat en sekund. Vi har drivits av olika anledningar. Jag själv har varit både jourhemsplacerad och LVU-omhändertagen. Och jag har många gånger tänkt tanken att "vart skulle jag själv ha tagit vägen om inte det funnits en familj som tog emot mig med öppen famn den kvällen i februari 1995 när hela världen plötsligt blev upp och ner".

Jag är tacksam att jag har dessa fantastiska barn i mitt liv. Och jag ser fram emot hösten även om det kan innebära att jag kanske kommer att synas mindre här på bloggen. Men jag drivs av det jag tror är det rätta. Och det som känns rätt i hjärtat. Framtiden får avgöra om det var rätt.

Många kramar/Veronica

8 kommentarer:

  1. Fin sida du har! Både på nätet och i hjärtat :)
    Ta hand om er och lycka till med era beslut, det blir säkert bra i slutänden. Det brukar bli så när man följer magkänslan!
    kram
    Stina Sandberg

    SvaraRadera
  2. min fina vän veronica, du är underbar och du gör allt för din familj!Du ger mer än du tar, och jag vet att det är så du är som människa, du är världens finaste !
    många varma kramar /Frida

    SvaraRadera
  3. Tack underbara ni! Många kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Jag håller bara med föregående talare, ni har helt rätt om min kära syster! Kramar till dig, lillstrumpan!

    SvaraRadera
  5. blir tårögd av det du skriver. Har själv haft stödfamilj till mina barn. Det bästa beslut jag tagit. Fick så otroligt bra hjälp av fina familjer. <3

    SvaraRadera
  6. Säger som ovanstående, följ maggropskänslan så blir det säkert rätt. Med er värme och ert engagemang kan det inte bli annat än bra. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, jag är full av beundran över familjer som öppnar sina hem för barn och ungdomar som så väl behöver det.

    Varmt lycka till med vad det nu än är som gäller i höst.

    Kramar
    Ann-Britt

    SvaraRadera
  7. Jobbar ju själv med utsatta barn som socionom på ett utredningshem så jag vet hur otroligt viktigt det är att det finns människor som du för att dessa barn ska få en chans i livet. Oavsett vad du beslutat är jag helt övertygad om att du följer ditt hjärta och att det blir bäst i slutändan. Stor kram från Skåne!

    SvaraRadera
  8. Har rpecis hittat till din underbara blogg!
    Och det är tur att det finnsmänniskor som dig! Som vill ta hand om barn, har själv vart fosterhemplacerad... Och en dag kommer jag med ta hand om vilsna barn när det blir får framtiden utvisa.

    Många varma kramar till dig!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad