Bakgrund

lördag 6 augusti 2011

Kvällens middagstips

Durkslag ifrån GRANIT







Idag har varit en riktig slappardag. Jag började med en sådan fruktansvärd bok igår kväll och jag kunde inte sluta läsa. I morse var den slut. Den heter Varför gråter inte Emma? och handlar om Arbogamamman som förlorade sina två barn Max och Saga under fruktansvärda omständigheter (ni minns dom avskyvärda nyheterna om den tyska kvinnan, hammaren och övervåldet som skedde i deras eget hem).

Jag följde nyheterna intensivt då och grät med henne och hennes förlust. Det känns extra skrämmande när det handlade om två små oskyddade barn som inte fick vara trygga i sitt eget hem.

Sedan har jag plockat, städat, sorterat och bakat hela dagen. Till kvällen rörde jag ihop en skaldjurspaj. Gjorde pajdeg och fyllde med räkor, kräftstjärtar, chili, purjolök och stekt bacon. Över det hällde jag en vanlig äggstanning. Det finns väl knappast godare än paj och sallad en sommarkväll.

Nu ska jag redigera lite bilder ifrån semestern i Uppsala där vi varit några dagar.

Många kramar/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad