Bakgrund

måndag 31 januari 2011

Kista och boktips





Kistor som kan användas som soffbord verkar vara omåttligt populära! Och jag håller med, jag har själv en kista som soffbord. Det är snyggt och praktiskt. Under locket kan man få plats med mycket.

Take care of this moment, this moment is your life har jag textat på kistan.

Den har måtten
75 cm bred
ca 50 cm djup
ca 50 cm hög

Finns till salu, maila veronicis@hotmail.com eller ring 076-322 31 35 för köp eller reservation. Pris: 2 299:-

……………………………………………………………………………

Ni personer som följt min blogg vet att jag är en sucker när det kommer till böcker som handlar om personlig och mental utveckling. Och jag vet att ni är många med mig som är likadana. Nu ska ni få ett boktips. Jag är fullständigt fast. Det här är det bästa jag läst sedan jag upptäckte Kay Pollak för ungefär 15 år sedan.


Den här boken griper tag i mig och den är väldigt enkel. Och livsråd behöver inte vara svåra. Jag tragglade t ex länge med Dalai Lamas Lycka. Det här är samma princip – men författat på ett mer lättsmält sätt. Det är en bok som innehåller 101 förslag till lösningar på livets olika områden. Uppmaningarna rör allt ifrån enkla, praktiska handlingar som Stig upp tidigt och drick färskpressad juice till mer övergripande och abstrakta råd som Betrakta din dag som ditt liv.

Här får ni ett smakprov ur boken.

Kapitel 20 – Skratta mera


Enligt en studie skrattar en 4-åring i genomsnitt 300 gånger om dagen medan en genomsnittlig vuxen skrattar ungefär 15 gånger varje dag.


Alla dom plikter, påfrestningar och aktiviteter, som fyller våra dagar har gjort att vi har glömt hur man skrattar. Man har visat att vi blir på bättre humör, ökar vår kreativitet, och får mer energi om vi skrattar varje dag.


(...)


Vi skrattar inte för att vi är lyckliga – vi är lyckliga för att vi skrattar




Ta mer risker

Jag kan lova dig – när du ligger på din dödsbädd och livet lider mot sitt slut så kan du vara säker på – att det du ångrar allra mest kommer inte att vara dom risker du tog. Nej, det som kommer att fylla ditt hjärta med sorg och ångest, är snarare alla dom där riskerna du inte tog. Alla möjligheter du inte tog vara på och rädslan du inte övervann.


Friheten finns på andra sidan om rädslan.


……………………………………………………………………………………


Jag kan varmt rekommendera den här, 178:- är ingenting mot vad du får tillbaka. Och idag ska jag försöka att skratta ikapp med Wilma, jag ska bara komma upp i 285 gånger mer än vad jag brukar.

Gör det du med!
Kram!!


2 kommentarer:

  1. Hej. Super fina saker du målar, måste fråga vilken färg du använder?

    Väntar på bilder på speglarna.
    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Och tusen tack! Jag använder en vit, matt, vattenbaserad inomhusfärg. Och annars använder jag vanlig hobbyfärg ifrån Panduro.

    Roligt att du väntar på speglarna, första raiden kommer imorgon på bloggen hoppas jag, dom är så fina!

    kram/Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad