Bakgrund

tisdag 18 januari 2011

Detaljer från övervåningen





Vid närmare eftertanke så tror jag inte att jag har visat er så mycket bilder på vårt hem. Egentligen vet jag inte heller om det intresserar er? Vad vill ni läsa om? Är det framförallt möblerna jag målar ni vill se?

Här kommer i alla fall lite bilder från övervåningen. Dom första två är från småtjejernas rum. Fyllde lådorna med böcker och dom fick stå på farmors gamla byrå. Den andra är "godishyllan" i bokhyllan inne hos tjejerna. Här får cup cakes, prinsesstårtor och andra smaskiga saker i pastelliga färger trängas. Tycker det är så sött.

Nästa projekt i tjejernas rum blir att skapa en liten konditori-hörna. Tänkte måla ett fönster utan glas, sy en liten hissgardin utanpå och lite dynor till stolarna vid deras rum.

För den 19-åriga pojken har jag lovat att göra en väggmålning med Scarface. Under många år målade jag bara tavlor. Nu blir det tyvärr inte så mycket längre, men att måla möbler och brädor är ju minst lika kul.

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Är jätte-nyfiken på hur det ser ut hemma hos er:)
    Hur mycket egna vita möbler du har, till exempel och kanske favorit möbel?!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad