Bakgrund

onsdag 12 januari 2011

En chiffonjé och ett skrivbord



Det här fantastiska skrivbordet jobbar jag med just nu. Visst är det helt fantastiskt fint?
Det är ett gammalt skrivbord med fina beslag och lådor. Har inte bestämt mig än om jag ska skriva något på det eller om det ska få vara som det är nu. Så fina detaljer med svarvade ben.
Maila (veronicis@hotmail.com) vid intresse.

Florabilderna som jag hängt ovanför är loppisfynd. Jag hittade dom i några fula gamla ramar på en loppis och slängde ramarna. Hade tänkt att hänga upp dom på en lina med klädnypor eller rama in dom i en finare ram. Tyvärr satte Jeppe stopp där, han var inte lika överförtjust som jag :)



Den här fina chiffonjén är också klar. Carpe Diem fånga dagen har jag skrivit.
Den är så fin och har plats för förvaring med många lådor och en utfällbar lucka med nyckel.

* S Å L D *



Här hemma kämpar vi på inför renoveringen. Nu har vi rivit ner tegelväggen som jag kämpade så med att få upp när vi flyttade in för sex år sedan till försommaren. Det var ett riktigt hästjobb, vi köpte tunna tegelplattor i ett kit och sedan fick jag sitta med fingret för att peta in fogen emellan.

Men nu är väggen ett minne blott och allt "krimskrams" som jag förser mig med ska packas ner i kartonger : ) Det kommer att bli en kaotisk vecka för alla ungar att hitta skor och jackor. Men det får vi stå ut med.

Hoppas solen lyser på dig idag!
Kramar/Veronica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad