Bakgrund

måndag 31 januari 2011

Doppall till Elisa






Pernilla gav mig äran att få göra ännu en doppall – den här gången till lilla Elisa. Det är så roligt att pallarna blivit så populära. Tänk att det är så många som valt att ge era käraste små vänner en handgjord pall av mig.

Den här har en (för mig) ny text som jag inte skrivit tidigare – ej heller hört tror jag... Men den är otroligt vacker. Hoppas att dopdagen blir ett fint minne för livet för alla inblandade och att livets resa blir lycklig.


Så här lyder texten:

Äntligen på väg
Jag förlänger mina steg
Luften smakar som en jordgubbspaj
En solig dag i maj

Träden står i blom
Marken täcks av jungfrudom
Och nu hänger det på varje kvist
En solskensoptimist

Från norr till södertörn
Till jordens alla hörn
Så leder vägen hem till dig

Å, äntligen på väg

Framför mina ögon öppnar sig
En solig väg till dig

Äntligen på väg
Längtan bor i mina steg (jag förlänger mina steg)
Jag har lämnat allt som tynger mig
På vägen hem till dig

Från väst till österlen
På äng och mo och sten
Så slingrar sig en väg till dig

Äntligen på väg
Ha en fin kväll!
Kram/Veronica

PS Doppallar gör jag endast på beställning, dom kostar 650:- För beställning maila veronicis@hotmail.com eller ring 076-322 31 35. Det behöver naturligtvis inte heller vara just för dop – det kanske även är en söt liten gåva till ett barn som fyller år. Kram!

2 kommentarer:

  1. Åh pallen blev toppen..! Jag har sett fram emot resultatet länge..!
    Toppenjobb..!

    Mvh
    Rebecka, Pernillas kompis :)

    SvaraRadera
  2. Hej vad roligt! Tusen tack :) Kram/Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad