Bakgrund

fredag 29 april 2011

Söt brödkorg





Ja då blev alltså diagnosen öroninflammation. Kom inte som någon överraskning tror inte man behövde någon doktorshatt för att räkna ut det. Men smärtstillande och penicillin fick jag. Så nu hoppas jag att den här natten inte kommer att bjuda på några smärtor.

Hur söt var inte den här lilla brödkorgen då, som jag hittade i samma butik som måttsatsen. Den kostade 69:- och det var ju ett pangpris. Även om man skulle sy det själv så skulle det ju bli minst samma kostnad. Och i blommigt och prickigt tyg med rosetter, kan väl inte bli sötare.

Imorgon hoppas jag må bättre, då ska jag duka upp lite jordgubbssaft och sockerkaka på altanen till mig och familjen. Njuta i allra högsta grad med andra ord. Åh vad jag hoppas att värmen håller i sig lite till, det är så ljuvligt.

Idag fick frukostbröden ligga här i korgen. Det här brödet som ligger i korgen äter vi nästan jämt. Vi tröttnar aldrig. Det är så saftigt och gott även om det inte är dagsfärskt och samtidigt känns det lite nyttigare för barnen än att trycka skogaholmslimpa med hushållsost.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad