Bakgrund

onsdag 20 april 2011

Antikt arkivskåp






Ibland får jag hem lite udda möbler och det är ju väldigt roligt. Det här gamla arkivskåpet i jugendstil är ett sådant. Och dom här är fantastiska i sin funktion. Högt men inte för brett, plats för alla papper och pärmar och skisser.

Jag kan tänka mig flera användningsområden. För dig som har det lilla kontoret hemma, eller bara för att få ner alla papper, räkningar och allt man måste spara på. Den sväljer otroligt mycket och alla hängmappar finns kvar i fint skick om köparen vill ha dessa med.

Men den passar kanske även i en pysselstuga, för dig – som jag – som har mycket smått. Papper, pennor, limstift, saxar, färger, penslar och gud vet allt vad man behöver.

Den skulle även kunna stå i en hall där alla i familjen får en varsin låda där man kan förvara det man behöver. Skor, en halsduk, vantar eller en handväska.

Skåpet är ifrån första delen av 1900-talet och är 147 cm högt.

* S Å L D *

Kram/Veronica

PS Periodvis hinner jag inte med att svara på alla mail samma dag som dom kommer in. Om det är brådskande ärenden så maila en gång till eller slå en signal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad