Bakgrund

fredag 15 april 2011

Dagens middagstips



Nu har även vi lantisar fått erbjudande om matkasseservice till dörren. Det var väl på tiden. Jag hade helst önskat en service där man på nätet kunde beställa det man ville ha handlat, och så kom det hemkört. Jag hade gärna sluppit bära hem toabalar, vetemjölssäckar och 15 liter mjölk i veckan, och bara gått och handlat det roliga.

När Linas matkasse drar igång verksamhet i Borlänge så jag hänger med från starten. Man måste ju i alla fall prova. Prova-på-erbjudandet var 495:- för 5 middagar. Med tanke på vad vårt vanliga matkonto ligger på (verkar era tonåringar också ha mask i magen? Gud vad dom äter) så känns det ju även som en billig lösning.

Jag är förberedd på högljudda protester när vi på måndag ska äta linssoppa med broccolisallad hihi. Men backup-planen varje dag får bli våfflor eller korv och makaroner. Som man får laga själv om maten inte duger.

Det ska bli spännande att se hur recepten verkar. Är det någon av er som testat Linas Matkasse? Vad tyckte/tycker ni?

Kram/Veronica

3 kommentarer:

  1. Har länge tänkt att testa just Linas, men eftersom vi är fem i familjen och deras kassar för fyra har jag letat alternativ. Dock har vi inte kommit oss för ännu! Ska bli intressant att höra vad du tycker. Och hur gör ni med mängden, ni är väl sex stycken? Fast de små äter väl inte så mycket. Alla jag har hört som haft Linas har varit mycket nöjda. Det enda negativa som kommit fram är att det ibland är mycket att hacka och att det tar tid!

    Kram Caroline (Järna)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi har testat Linas matkasse o jag tyckte det var helt fantastiskt att få recept, få hem mat samt att det blev mycket spännande grönsaker. Vi har dock fått ge upp det pga att barnen bara petade i maten, fick ha frysen laddad med Billys panpizzor att ge barnen för att dom skulle få i sig något o det kändes inte så nyttigt i det långa loppet! Tack än en gång för en fantastisk och inspirerande blogg. Kommer snart med en beställning på en sån där underbar akvarelltavla med en flicka på som man kan ha till doptavla.
    Trevlig helg/ Kathrine

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer,
    det var intressant att höra era synpunkter om Linas matkasse.

    Det stämmer ju att vi är sex i familjen, men man kan ju inte beställa kassar större än för 4 personer. Å andra sidan är ju två i familjen väldigt små, och äter ju väldigt lite. Dom andra äter å andra sidan mer än en portion. Så jag tänker att jag behöver ändå kanske göra lite mer eller fylla upp med något kvällsfika.

    Kathrine, jag är precis rädd för det du skrev. Att få ladda frysen med Billys ändå. Och då mister det ju lite sin funktion.

    Men man måste ändå prova, jag ska ge det en chans. Och jag hoppas att kanske den här maten mättar lite mer än vad vår vanliga husmanskost kan vara i form av snabbmakaroner och falukorv. Hur näringsmässigt kan det vara? Som en tallrik ahlgrens bilar med chokladsås ungefär :)

    Kram på er och tack för att ni hälsar på här! Ha en fortsatt mysig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad