Bakgrund

söndag 24 april 2011

Namnskyltar



När min syster fick barn kändes det lite som att jag fick barn själv. Ni är nog många som kan instämma i det, om man står sina syskon nära. Dom här ungarna älskar jag som mina egna.

Att Benjamin vägde ungefär som ett Bregottpaket när han föddes i femte månaden gör dessutom att han har en extra stor plats i mitt hjärta. Det tog lång tid innan vi fick träffa honom och jag kan lova er att jag har aldrig sett något så litet.

När jag ska beskriva hur det kändes så säger jag ofta att jag var beredd på att se en bäbis i storlek som en docka. Men när jag såg honom så var han i mer i storlek med en Barbie-docka.

Han föddes ungefär 3 veckor före min Clara. Jag och Katarina låg på BB samtidigt, även om hon låg på neonatalavdelningen och genomgick många operationer och tvära kast med Benjamin. Men vi sprang mellan avdelningarna, kramade varann och skrattade tillsammans.

Nästan på dagen ett år senare föddes lilla Nellie. Hon är självklart också ett under och sprider så mycket glädje omkring sig.

De här skyltarna ska dom få och hänga på dörren till sina nya rum. Jag älskar dom här två barnen så mycket.

Kram/Veronica

PS Namnskyltar går att beställa, levereras med valfritt namn och upphängning. Pris: 179:- Maila vid beställning till veronicis@hotmail.com

2 kommentarer:

  1. Men det var väl de finaste skyltarna jag någonsin sett :D Ben och Nellan kommer att älska dem (och vilja leka med dem hela tiden, men det får de inte, haha)!! Skyltarna får självklart hedersplatsen på småttingarnas rumsdörrar! Du är så duktig!! Kram från syster!!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad