Bakgrund

onsdag 30 mars 2011

Lite vintage






På hyllor och i fönster här hemma har jag lite varstans snören upphängda med små fina bilder av madonnor eller gamla foton. Speciellt känner jag ju för dom här svart/vita korten med mina släktingar längre tillbaka. Kortet ovan är på Helga och Viktor som var min morfars föräldrar.

Dom ser ut att vara uppklädda i dräkt, kostym och hatt och poserar vid en fin sjö. Kanske var det en utflykt eller semester eller kanske någon bemärkelsedag eller bröllop. Att sjunka in i gamla foton och försöka se vad som hände i en svunnen tid är spännande. Ju äldre jag blir ju mer önskar jag att jag hade lyssnat på allt som min farmor och mormor berättade för mig om mina gamla släktingar och deras livsöden. Nu är det för sent att fråga men jag har i alla fall bilder sparade.
Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad