Bakgrund

fredag 18 mars 2011

Hillas dopbräda




En till dopbräda har jag hunnit med idag och innan jag tar helg. Lilla Hilla ska få denna. Hilla var ett så gulligt och ovanligt namn.

Så vad har ni för planer för helgen? Vi satsar på stort idag med en thaibuffé eftersom vi ska få besök, och det är bland det godaste vi vet här i familjen (med undantag för dom två små som mest tycker om ris). Vi ska göra Tom yamsoppa till förrätt, laab (det här är utan tvekan det absolut godaste jag vet i hela världen :) och sedan blir det Satay (kycklingsspett med jordnötssås) som varmrätt nummer två, och basmatiris till det. Se recepten genom att klicka på namnen.

Kvällen ska vi avsluta med en hyrfilm och godis. Det låter väl som en skön fredagskväll. Och snön vräker ner här idag, men resten av helgen skulle vi få sol så jag hoppas att våren återvänder imorgon.

Ha en härlig helg!
Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad