Bakgrund

tisdag 1 mars 2011

Bildredigeringsprogram



Att fota och redigera bilder tycker jag är så fantastiskt roligt. Det har alltid varit min hobby vid sidan om att måla. Det är något spännande med att se saker i en kameralins. Och jag beundrar verkligen alla duktiga fotografer där ute, det är så inspirerande att se bra foton.

När jag redigerar bilder, eller layoutar så använder jag CS3-programvaran. Men nu såg jag att man kunde ta hem CS5-paketet för en free trial under 30 dagar på Adobes hemsida, och det tackar man inte nej till. Nu är jag som ett barn på julafton. Hela processen med fotografering är så fantastiskt rolig – ifrån fotoögonblicket fram tills man sitter vid datorn för att förstärka bilden lite ytterligare. Ibland behöver man inte göra så mycket, men lite beskärning och skärpa brukar inte vara fel.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad