Bakgrund

söndag 17 april 2011

I hallen





Igår kväll fick jag för mig att skriva på råsponten i hallen. Det var inget spontant ingrepp för det var något jag tänkt på ett tag, men nu får vi ju njuta av ljuset så länge på dagarna så man kan även ägna kvällarna åt att vara lite mer produktiv. Det fick bli en fransk text – Hemmet är där hjärtat är. Jag tycker det är vackra ord både på svenska och franska.

Sedan tycker jag att ljuset ger så mycket energi. Jag håller igång senare på kvällarna, kan få för mig att dra igång pysselprojekt 21 på kvällen och ändå känner man sig hyfsat pigg när man vaknar. Det har funnits kvällar när jag känt för att gå ner och storstäda huset innan jag somnar.

Det enda jag tyvärr inte känner att jag får lust med är matlagningen. Sällan har vi nog ätit så mycket halvfabrikat som den här veckan. Baka går an men avancerade maträtter går bort. Jag vill inte stå för länge vid spisen utan hellre stå ute och hänga tvätten.

Det här åt vi till middag ikväll, pinsamt enkelt :) Men faktiskt gott! Det var lite smak på det och vi toppade med gratinerad ost och sallad. Men förmodligen smakade det godare av att vi hade premiärmiddagen på verandan som vi byggde året. Nu åkte utemöblerna och dynorna fram på baksidan och kvällssolen värmde oss. Äntligen, nu vänder det.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad