Bakgrund

tisdag 19 april 2011

Caféfönster



Tänkte visa er vad jag håller på och syr till barnens rum. Jag har ju skrivit om att jag planerar att göra ett mini-café/kök i småtjejernas rum.

Därför köpte jag en billig stuvbit på Rosa huset i röd- och vitprickigt tyg (ynka 25 kronor) och letade rätt på ett gammalt fönster som jag hade hemma. Det blir inte det på bilden utan ett mer fyrkantigt.

Sedan har jag under kvällen sytt en gammaldags rullgardin med knytband så det blir två rosetter som jag har häftat fast på utsidan av fönstret. Sedan ska det till en liten skylt som ska hänga ner med en söt text.

Stuvbiten räckte även till ett täcke och en kudde till Wilmas nalle. Det har vi sytt ikväll och nu har vi bäddat ner djuren i soffan. Wilma har nämligen dekorerat täcket med knappar som vi satt fast med Karlssons klister så dom får nog ligga på tork under natten.

Den söta boken loppisfyndade jag idag för en krona. Den är ifrån 50-talet, så charmiga illustrationer och fin typografering.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad