Bakgrund

tisdag 19 april 2011

Ett spännande samtal




Dagarna blir längre och nätterna kortare. Igår blev en produktiv dag. Jag hann med att träffa tjejen som jag är kontaktperson åt, göra brädor, åka till Blomsterhandeln, bada på Äventyrsbadet (bubblade bredvid den här tjejen som var i Borlänge och hängde tydligen :) Sedan hann vi även ta emot Linas Matkasse och plantera fröer så det stod härliga till. Jag sydde även två förkläden till mina små tjejer som har påskfest på dagis idag.

Wilma fick ett eget litet land i trädgården. Weibulls har gett ut en serie junior-fröer så hon valde noga ut två påsar. Det blev smultron och morötter. Innan hon kröp till kojs så sprang hon ut till landet en sista gång för att kolla om det kommit upp något :) Så sött.

Vi funderar om vi borde sticka ner en morot ifrån kylen ikväll i hennes land :) Eller flytta fram någon av fjolårets smultronplantor i hennes :)

Igår fick vi ett trevligt samtal och jag är stolt över att jag i år ska få ställa ut i Stensalen galleri o sånt. Att få sådana här möjligheter är så roligt. Att få vara en del i en kreativ miljö och samtidigt få visa upp det man gör.

Jag har ännu inte varit till Furudals Bruk men vi planerar att snart åka upp för att titta på huset jag ska inreda. Utställningen blir alltså ett hus som jag kommer att inreda och fylla med möbler. Så boka in vecka 25-32 och kom och gör ett besök. Sidan var under uppdatering men det ser lovande ut : ) Här kan ni kika in.

I huset kommer allt att vara till salu, och kanske vi ses där : ) Eftersom det ser ut att vara så fantastiskt vackert så har vi redan planerat att kvarta in oss på ett vandrarhem och vara ute i naturen och fiska och mysa lite.

Ett steg i taget, men det känns sååå roligt!

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad