Bakgrund

tisdag 8 mars 2011

Semmeldagen





Efter dagens middag blev det semlor idag. Som det säkert blev hos många andra. Men tyvärr blev det inga hembakade, vi åkte till Maxi och köpte hem färdiga ifrån bageriet. Tycker det är lite roligt med alla nya sorter som dom har uppfunnit. Chokladsemlor, äppelsemlor, pistage, blåbär och gud vet allt. Men det slutar alltid med att vi tar en traditionell. Jag kan möjligtvis sträcka mig till en med vanilj, men annars känns det som att plockar man bort mandelmassa och vanlig grädde - ja då är det väl ingen semla länge...

Men kreativt och nyskapande får man väl kalla det i alla fall :)

Den här kommentaren fick jag idag
"Du har en perfekt mix i din blogg Veronica. Allt fint målat tillsammans med lite personligt och familjärt. Det känns som att jag känner dig och tycker om dig, fast vi aldrig träffats!
Kram Lena i Blge"

Behöver jag säga att jag blev varm ända in i hjärtat och otroligt glad. Finare ord kan man nog inte få. Och vet du vad Lena, jag tycker om dig också, fast vi aldrig träffats :)

Kram/Veronica

6 kommentarer:

  1. Här blev det inte heller hembakta utan från konditoriet. Jättegoda men lite små, tycker jag, hihi;))
    Håller med dig, traditionella ska det vara.

    Vilken underbar kommentar!!!

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Håller med kommentaren! Och vilken underbar funktion du fått till på sidan; "kanske gillar du..." Finns det någon snabb förklaring på hur man får till det eller får jag luska ut det själv på något vis? :P

    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Tack, ni är så gulliga! Helt fantastiskt!

    Cissi, om du tittar under dom tre bilderna så står det "LinkWithin"... Klicka på den texten och så anger du din mailadress, din bloggadress, vilken typ av blogg du har och hur många "rutor" du vill visa (jag har valt tre). Sen trycker du bara på "Get Widget!" och så är det klart tror jag.

    Konstigt att det kunde vara så enkelt, ibland har man tur.

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Boken är köpt på Coop´s bokrea.
    Helt underbara recept:))

    SvaraRadera
  5. Kul! Då ska jag kika där! Vad roligt! :)

    SvaraRadera
  6. Här blev det hembakade, brukar använda mig av sju sorterskakors recept kan varmt rekomenderas. Älskar dina textade brädor njuter när jag ser dom.
    Ha det bar.
    Kram Theres

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad