Bakgrund

torsdag 10 mars 2011

Ranunkler



Det står mycket i inredningstidningar och trädgårdstidningarna om ranunkler nu. I senaste Jeanne d'Arc Living och allt om trädgård till exempel. Dom är så otroligt vackra, som en blandning av en pion och en ros läste jag någonstans och det stämmer nog bra. Och det är väl två av dom vackraste blommorna som finns, så det kan ju inte bli annat än succé.

Min käre son råkade slå sönder den fina vas jag satt dom i, igår kväll när han hade bråttom i badrummet. Så idag ska jag försöka ta mig ner och köpa en ny. Sedan ska jag faktiskt gå på lyxbehandling ikväll när det är dags att fylla på ögonfransarna. Ibland somnar jag till en stund, det är så skönt att bara ligga och gosa under en fleecefilt ett par timmar när någon pysslar med en.

Jag har alltid drömt om en stor och bullrig familj, med många barn och mycket ljud. Och det har jag nu : ) 2 små och 2 stora plus att den 16-åriga tjejens kille är här nästan jämt :) Ibland tror jag att jag är på en fritidsgård när huset är fullt av barn och deras kompisar. Och hur mycket jag än älskar mina ungar och ljudnivån, så är det väldigt skönt dom två timmarna när jag går till Marielle och det är helt tyst.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad