Bakgrund

torsdag 17 mars 2011

Antik och söt chiffonjé/sekretär







Nu har jag en färdigmålad antik, söt chiffonjé här hemma. Den är inte så högsmal som dom vanligtvis är, utan lägre och bredare. Som ni ser är luckan borta men jag tycker den är så fin. Alla fina detaljer bakom luckan ska inte skymmas. Jag tänker att den kanske skulle passa som en möbel i ett sovrum där man kan förvara både kläder och smycken i dom små lådorna, eller kanske som ett sminkbord. Då skulle man ju kunna ha hårblås och allt man vill ha i dom större lådorna.

Eller kanske i en hall.. I dom mindre lådorna kan man ju förvara nycklar och plånböcker och liknande. Ni har säkert egna idéer.

Maila eller ring vid intresse, finns till salu. 076-322 31 35 eller veronicis@hotmail.com når ni oss på. Pris: 1 490:-

När jag är hemma på dagarna lyssnar jag ofta på P4:s dalaradio. Det finns en sång som heter Att vara pappa (till en dotter) av Johan Eriksson som dom spelar ibland. Måste dela med mig av texten, för den är så gullig. Tyvärr hittar jag inte musiken, men den kan man säkert lyssna på i P4:s lyssningsarkiv. Tycker att han sätter ord på hur det är att vara inte bara pappa utan även mamma, till en dotter :)

Kram/Veronica

Att vara pappa (till en dotter..)
Du sätter på dig jackan själv, dina byxor ut och in.
Ropar åt din syster att den där dockan den är din.
Fel sko på fel fot- ja, det är Fröken Tvärtemot
Som säger till sin pappa – jag kan själv för jag är stor

Varje liten stund vill jag va nära, jag vill alltid vara där du är
Alla dina sorger vill jag bära, vad som än händer finns jag här
Det är som en dröm att vara pappa, bara vara snäll och hålla med
Kanske några regler blir för slappa, men om jag är för snäll vad gör väl det?

Sen bär det av till dagis, med din docka och din ko
Du säger när jag blir vuxen, vet du, då vill jag faktiskt bo
Hos dig snälla pappa sen så kan vi gifta oss vi två
Jag säger lilla vän, vad tror du mamma säger då?

Varje liten stund vill hon va nära, hon vill alltid vara där du är
Alla dina sorger vill hon bära, vad som än händer finns hon här
Det är hennes dröm att va din mamma, även om det jämt går i ett kör
Att det kan va jobbigt gör detsamma, det är ju bara sånt som mammor gör...

Jag vet den dagen kommer snart för tiden går så fort
Då du och pappa har lekt klart och liten blir till stor
Då jag till min fasa, när en dag jag kommer hem
Hittar ett par herrskor som har storlek 45.

Ja, då blir det svårt att inte svära, då vill man bara gå och knacka på
Och vara riktigt jobbig och besvära, och fråga vad i.. är det som står på..

Kanske är det bättre att va mamma, dom verkar inte se det så som vi
Tror inte på att deras syn är samma, inte när det gäller frieri
Men varje liten stund vill vi va nära, vi vill alltid vara där du är
Alla dina sorger vill vi bära, vad som än händer finns vi här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad