Bakgrund

måndag 11 juli 2011

Pannkaksfrukost




Imorse skulle ena bilen besiktigas (vilket egentligen är en hel historia i sig) så jag tog med småtjejerna på frukost på McDonald's. Där var det en vänlig kille i personalen som plockade ner ballonger ifrån väggarna så dom fick en hel bunt var. Gissa om dom var helt överlyckliga.

Det har varit en tvärlugn dag. Det var längesedan jag hade en vecka så okreativ :) Men nu rullar det in en massa beställningar så från och med nu (kl 21:30 på kvällen, ja jag har inte mycket annat val när jag är hemma med kidsen på dagarna) så ska jag börja måla. Jag har en hel del att ta igen.

Så ikväll lyssnar jag på Karlavagnen och fyller köksbordet med penslar, tavlor och brädor. Ämnet idag är "Läraren jag minns".

För min del så finns det en lärare som har påverkat mig mer än alla andra. Hans ord klingar faktiskt fortfarande i mina öron när jag målar, han lärde mig så otroligt mycket. Tyvärr fick Rolf lämna oss alldeles för tidigt, men han lever kvar i alla oss elever som han inspirerade och lärde.

Jag har aldrig skrattat mig igenom så många lektioner som hos Rolf, och han gav mig så mycket mer än vad som egentligen ingick i hans lärarroll. Han gav mig modet att våga göra det jag ville och jag glömmer honom aldrig.
Imorgon får ni se lite mer kreativa bilder. Ha en underbar kväll!

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad