Bakgrund

tisdag 5 juli 2011

Boktips


Jag är fullständigt beroende av att läsa. Ibland är jag periodare. Ena veckan läser jag ut flera stycken, och ibland drar jag runt på samma böcker under flera veckor.

Den här kioskvältaren var dock så tung och fullmatad så att det tog mig ett tag innan jag läste ut den. Gregory David Roberts sanna historia – Shantaram.

Jag älskar reseskildringar av exotiska länder. När man på ett inlevelsefullt sätt kan skildra myllret, mystiken, dofterna och upplevelserna samt naturen. Den här boken blir snart en film med Johnny Depp i huvudrollen.

Men trots alla lovord runt den, så tycker jag ändå att den började fulländat men avslutades sämre. Den har oförglömliga kapitel, men det blev lite för mycket namn och historier att hålla rätt på när man började närma sig 800 sidor. Kanske behöver den full koncentration genom hela boken.

Helena – den kommer till dig som ett brev på posten (det är toppen med väninnor man kan dela böcker med).

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad