Bakgrund

onsdag 6 juli 2011

Avbrott i Tällberg




















Som sagt har vi spenderat ett dygn i Tällberg. Jag och den jag älskar över allt annat. Vi har njutit av spa, härlig bröllopssvit (Jeppe tjatade till sig så vi fick den till ett bra pris), god mat och dryck.

Vi har kort sagt bara haft det så bra som man bara kan ha det. Ett underbart avbrott i vardagen. Så lyxigt som det bara kan bli.

Hotell Dalecarlia har vi bott på tidigare, men jag tycker att det är ett prisvärt hotell där det ingår 3-rätters, frukost och spavistelse i priset.

Och för att inte tala om utsikten med utsikt över Siljan, hjärtat i Dalarna. Det är så vackert så man blir stum. Och eftersom kvällssolen sken kunde vi sitta ute i timmar och avnjuta middagen. Det blev svårt att föreviga på bild, det ska nog upplevas, och jag kan rekommendera alla som vill åka till Dalarna i sommar att bo här.

Det finns många hotell i Tällberg (tror jag har hört att det är Sveriges hotelltätaste ort? Med tanke på hur litet Tällberg är och hur många hotell som finns), och det är inte svårt att förstå varför. Det är såååå vackert!

Maten är bättre på Åkerblads som ligger nära intill, men där är det lite dyrare att bo.

Hoppas att du också har det bra och njuter av sommaren! Senare ikväll får ni se bilder på lite annat smått och gott!

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. <3 <3 <3
    Älskar också Tällberg! Får en lätt sting av abstinens när jag ser dina bilder. Sådana här små weekends är underbara och nödvändiga avbrott i vardagen, framförallt som småbarnsförälder. Dock brukar jag alltid komma hem tröttare än jag var när jag for :): ny miljö, mycket mat, många intryck och uppe sent brukar ge sömnbrist. Däremot är det guld att få tanka.

    Kram C i Järna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad