Bakgrund

fredag 8 juli 2011

Doppall till David






Här får ni se en doppall som ska bli en present till en liten David som döps i augusti. Den vackra dikten skriven av Siv Andersson.

Är ni många som jobbar sista dagen idag inför semestern? Jag har ju ingen traditionell semester i år, som jag har haft tidigare år. Den här sommaren som egen företagare försöker jag mig på något annat. Det blir till att ha alla barnen hemma hela sommaren från och med nu och sedan försöka hitta luckor för att jobba (läs nätter :) Men det är viktigt med sommarlov så efter bästa förmåga har vi alltid försökt att låta barnen få ett långt uppehåll ifrån skola och dagis.

I år funkar det lyckligtvis och jag är så glad att jag vågade satsa på eget. I och för sig innebär det en ekonomisk skillnad att inte vara hemma med fast lön i 4-5 veckor, men pengar är inte allt. Och många sommaraktiviteter behöver inte kosta mycket. Oftast är barnen precis lika nöjda med en heldag på stranden och picknick som en lång bilresa till ett utflyktsmål där man oftast är ruinerad innan man knappt hunnit innanför grindarna :) Men lite små utflykter ska vi dock ta oss för. Men mestadels ska vi vara hemma och bara njuuuuuuuta!!!
Och det hoppas jag att du också ska – oavsett vad du tar dig för!

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad