Bakgrund

torsdag 2 juni 2011

Sommarpresenter



Inte bara dagarna och månaderna går fort utan även åren. Jag minns som igår när vi fick Wilma. När hon var nyfödd och låg i min famn. Hur himlastormande överväldigande den känslan var.

Under många år har hon gått på dagis. Men nu fyller vår lilla solstråle 6 år till hösten och det är dags att lämna dagislivet och börja en ny epok. Nu är det förskolan som gäller, och från att vara störst på dagis, blir hon yngst på den stora skolan.

Självklart ska vi pyssla ihop lite presenter till fröknarna. Vi har haft turen att ha det bästa dagis man kan ha, och framförallt har barnen haft underbara pedagoger som har lärt henne så mycket. Det minsta vi kan göra är att snida ihop en liten "tack"-present.

Därför blev jag så glad när jag hittade inspiration på en blogg, det är en amerikansk alternativt engelsk tjej, som är så fantastiskt duktig. Jag ska försöka leta rätt på bloggadressen så ni hittar till henne.

Hon hade gjort liknande sådana här påsar som jag gjorde ikväll. Vi ska fylla dom med något gott. Lite med tanke på allt dom betytt och gjort för mitt barn, men ack så välment ändå och ett litet sätt att visa att vi hur mycket vi verkligen uppskattat dem.

Kram/Veronica

1 kommentar:

  1. Tack för allt du har lärt mig gull, jag får göra en uggelpåse till dig också! Kram H

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad