Bakgrund

torsdag 16 juni 2011

Sockerskrin för fina minnen







Jag hittade det här fina sockerskrinet på en auktion. Det var i så fint skick, helt intakt även på insidan, med den gamla kniven som kunde klyva sockerbitarna. Vet att man kanske inte bör göra det, men jag tog bort inredningen, för nu har det blivit en minneslåda :)

Nu var det i och för sig längesen, men i början när jag och Jeppe träffades så sparade jag i princip allt som kunde bli minnen av det vi upplevt. Första biobiljetten, restaurangbesöket på första daten och så vidare. Det där ligger och skräpar i en plastficka i ett skåp.

Men jag tänker att det här kan vara ett skrin för sådana minnen och fotografier. Det kan ju även vara en present från en till en annan på bröllopsdagen. Fylld med foton och ett kärleksbrev. Kanske skriva ett brev för varje år och spara och ge till barnbarnen en dag : )

Eller kanske det just borde ges till ett barn, för där har man också samlat på sig mycket. Armband från BB, teckningar, kort och så vidare.. Eller så är det bara jag som är sentimental :)

Kanske ska det vara en present till ett par som gifter sig, som kan spara sina minnen här. Minnen från ett bröllop eller ett långt och lyckligt liv tillsammans.

Hur som helst, finns till salu. Maila eller ring vid köp eller reservation. 076-322 31 35 eller ljusarumidalarna@gmail.com. Pris: 600:-

Många kramar/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad