Bakgrund

tisdag 28 juni 2011

Lilla Wilma




Imorgon måste vi ta ett krafttag och rensa ogräs. Kirskålen står ståtlig i rabatten. Några brännässlor såg jag också, och det vill jag inte ha in på tomten. Men det växer fort, varje dag kan vi se hur klematisen och rosorna växer på höjden.

Den här lilla busungen hittade jag också i rabatten. Hon kom med en vattenspruta i högsta hugg. Men övergick sedan till rabarberbusken. Mmm för varma långa sommarkvällar.

Jag har bara mina små barn hemma just nu. Dom stora (som är 16 och 19) jobbar järnet på Sveriges största musikfestival Peace & Love som just nu invaderar Borlänge. Funktionärerna får jobba ett par dagar och istället för lön får man ett festivalpass. Det är bra för Borlänges alla ungdomar. För passen är dyra och skulle vi köpt till hela familjen hade det i bästa fall landat på 6 000:- och det kan man ju göra mycket annat roligt för.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad