Bakgrund

måndag 17 januari 2011

Antik växasäng








Tänk er att ha tusen idéer och projekt på gång i huvudet dygnet runt, och sedan spendera hela dagarna tillsammans med en glad, trevlig – och framförallt väldigt duktig snickare. En som tycker väldigt mycket om att snickra och har mycket egna idéer. Ja ni förstår vad som händer.

Nu har jag och snickaren bestämt att nästa projekt blir köket. Och det var inte riktigt vad vi hade tänkt när vi satte igång. Vi skulle sätta panel i hallen, nya foder och ett nytt vardagsrumsgolv.

Men från och med mitten av veckan kör vi en light-variant av köksrenovering. Alla köksluckor upptill ryker och kommer att ersättas av hyllplan med konsoler. Det här ser jag framför mig.

Vårt mosaik-kakel som jag prompt ville ha för några år sedan kommer att ryka till mannens förtret och ersättas av vit kakel upp till första hyllplanet, kakel som liknar det här, ni förstår principen. Vita rektangulära plattor. Över det blir det sedan en tapet eller vit panel. Blir det en tapet så blir det á la Leila och annars blir det liggande vit panel som resten av köket.

Men till något helt annat. Den här växasängen är färdig nu. Det här är ett rejält hantverk, byggt för hand. Rejält tung är den också så jag ser gärna att den hamnar hos en gullig bloggläsare som kan hämta den här.

Det går naturligtvis bra att skicka den också, men skulle tro att fraktkostnaden landar runt 400-500:-

Det finaste vi gjort har jag skrivit på sidan och God natt vår skatt ovanför gullungens huvud. Efter att den genomgått målning i omgångar har den blivit slipad så den blivit så där charmigt nött. Nu hoppas jag att den hamnar i ett kärleksfullt hem.

Växasängarna brukar gå åt snabbt, men den här har ingen reservation. Så vid intresse, maila eller ring till veronicis@hotmail.com eller 076-322 31 35.
Pris: 2 490:-

Nu kurar jag ner mig i soffan med en kopp kaffe och blickar ut över det nya golvet. Mmmmåndagsmys.

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad