Bakgrund

fredag 13 januari 2012

Antik stor kista från 1818





En till kista har jag nu till salu. Det var med kistor hela den här bloggen startade för snart två år (oj vad tiden går). Sedan dess har jag målat många olika varianter. Och jag förstår att dom är så populära. Vi har själv många kistor hemma. En för skor i hallen, en för överkast och kuddar i sovrummet, en för barnens leksaker. Det är ett enkelt och snabbt sätt och gömma och förvara.

Många gånger har jag målat på uppdrag till bröllop och liknande också. En del gånger till brudparet själva som vill ha som ett minne av sin dag, och andra gånger när vänner och släktingar gått ihop och sparat till en present till brudparet.

Den här kistan är stor, och väldigt gammal. Den är daterad inuti till 1818. Live well, Laugh often, Love much har jag textat på den. Valde en sirlig text med ornamentliknande bågar som fick rama in. Tyckte att det passade till den här.

Mått
97 cm bred
58 cm hög
54 cm djup

Finns till salu, maila ljusarumidalarna@gmail.com eller ring 076-322 31 35 vid köp eller reservation. Pris: 2 290:-

Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad