Bakgrund

onsdag 15 juni 2011

Den blomstertid nu kommer...











Idag fick jag gå på skolavslutning i kyrkan och lyssna på den blomstertid nu kommer... Sommarlov... det andas så mycket känslor och minnen. När man lyssnar till prästens och rektorns tal. Det griper tag i en. Tror alla kan relatera till det. Man blir lite gråtmild. Jag minns hur det var själv när ett lååååångt sommarlov låg framför en. Det var lite ogreppbart, man var fri. Efter ett tag började man tröttna och sakna sina kompisar och faktiskt skolan lite grann.

När Jonna idag slutade i 9:an så tänker jag också att just att sluta grundskolan är så mycket att vända blad. Nu väntar något annat. I grundskolan så känns det som att man fortfarande är barn. Man tillåts sväva ut en del, det är en del av utvecklingen.

När gymnasiet börjar så blir det ett kliv närmare vuxenvärlden. Och Ornäs skola är helt fantastisk! Vilka lärare, elever och stämning det är. Jag är så glad att dom tog emot Jonna med en sådan öppen famn! Och Astri Stikopers som sitter med gitarren på bilden. Vilken stjärna. Jag fick gåshud som aldrig förr, den här begåvade tjejen kommer att bli något stort!!

Jag är så glad att vi får låna dom här 2 fina barnen som bor hos oss. Som inte är mina biologiska men som jag älskar över allt annat. Och jag är alltid stolt över dom. Särskilt en sån här dag. Jonna har verkligen visat att allt är möjligt. Det har i och för sig vår duktiga kille gjort också, men idag var det hennes dag. Till och med har hon kommit in på frisörskolan som var en väldigt ogreppbar dröm när hon kom till oss för ett och ett halvt år sedan.

Sedan blev det fika så klart. Eftersom barnen gillar helt olika saker fick jag gardera med både smörgåstårta, glasstårta, princesstårta och massa bullar. En sådan här dag är värd att firas. Hoppas att du också haft en underbar dag!

Kram/Veronica

2 kommentarer:

  1. Lena rätt nära16 juni 2011 kl. 18:10

    Vet du Veronica, jag tror att om man hamnar i er varma, kloka, kärleksfulla familj så har man väldigt goda förutsättningar att växa och blomma ut...

    SvaraRadera
  2. Men åh... vad gullig du är ... *rörd* Kram!!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad