Bakgrund

tisdag 29 maj 2012

Mors dag





Mina minsta barn väckte mig med rostade smörgåsar och kaffe på sängen i söndags på mors dag. Sedan låg dom kvar med mig i sängen en stund, njöt av morgonen och den varma sängen. Jag är så lyckligt lottad som har dessa små skatter. 


Wilma tyckte sen att det var lite snålt att mamma inte fick någon present utan bara frukost på sängen på Mors dag (lilla pyret hon är så söt). Jag försäkrade henne att mamma har allt hon behöver. 


Tills jag hade ett ärende till SIBA i ett annat ärende och hamnade suktandes framför kapselmaskinerna. Jag har velat ha en såå länge, men tycker att det varit lite djungel. Blir det inte dyrt, är det inte komplicerat med alla displayer och avkalkningar, vad gör man när kapslarna är slut en morgon och man är kaffesugen, vart hittar man rätt kapslar och tänk om dom slutar tillverka kapslarna inom en snar framtid vad gör man då då?


Men jag tyckte mig hitta bra svar på allt det där, och köpte faktiskt en. Det kändes så lyxigt. Och eftersom jag köpte den i söndags så kan man väl kalla det en mors dags-present? 


Eller en present till hela familjen. Jag tror att vi inom ett dygn har förbrukat en hel förpackning med Chai Latte, en Cappuchino-förpackning och en halv med varm choklad :) Men alla vill ju testa så klart, så är det ju i början. Om några dagar ska jag plocka fram den vanliga bryggaren också, så man kan varva. Men tills dess dricker vi cappuchino och latte macchiato till frukost, lunch och middag :) 


Kram/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad